آخرین مطالب

چگونه در آپارتمان سبزی بکاریم؟

چگونه در آپارتمان سبزی بکاریم؟

 

آیا کاشت سبزی در آپارتمان‌ها هم شدنی است؟ 

 بله؛ بذر هر نوع سبزی (تره، شاهی، شنبلیله، ریحان، جعفری، گوجه‌فرنگی، فلفل رنگی، حتی کدو و بادمجان) را در هر زمان و هر فصلی می‌توان در آپارتمان (چه در بسترهای خاکی و چه غیرخاکی) کاشت و از خوردن آن لذت برد؛ مثلا پرلیت یک بستر غیرخاکی است که برای کاشت سبزیجات می‌توان از آن استفاده کرد اما رشد سالم آنها به کود مخصوصی نیاز دارد که در بازار چندان در دسترس نیست. بنابراین سبزی‌کاری در خاک، آن هم در فضای آپارتمانی، سهل و لذت‌بخش است.

 

روش کار چگونه است؟

برای کاشت سبزی در خانه روش‌های مختلفی وجود دارد. قدم اول انتخاب بذر مناسب و استاندارد است؛‌ بذر اصلاح‌شده‌ای که روی پایه مادری رسیده باشد. ابتدا بذرها را روز قبل از کاشت در آب ولرم می‌ریزیم و بین 8 ساعت تا سه روز مجازیم آنها را در آب نگه داریم تا متورم شوند. سپس خاک مناسبی را انتخاب و الک می‌کنیم و به ارتفاع حداقل 15 سانتی‌متر در یک گلدان که زهکش داشته باشد می‌ریزیم. بذرها را از آب خارج و به روی یک پارچه یا روزنامه قدیمی منتقل می‌کنیم تا نم آنها گرفته شود. سطح خاک را می‌کوبیم و صاف می‌کنیم و بذرها را به صورت فاصله‌دار روی سطح خاک می‌پاشیم و روی بذرها را با کمی خاک می‌پوشانیم اما دقت کنید که اگر سایز بذر دو میلی‌متر باشد، حداکثر دو میلی‌متر باید روی آن با خاک پوشانده شود. در مرحله بعد، سطح مقطع گلدان را با یک برگ روزنامه می‌پوشانیم تا بذرها دقیقا زیر روزنامه قرار بگیرند و با یک آبپاش کوچک و روزانه دو تا چهار بار روی روزنامه آب می‌ریزیم تا سطح آن کاملا خیس شود و گلدان را دو تا پنج روز در گرم‌ترین جای ممکن قرار دهید.

کاشت سبزی در آپارتمان چه محاسنی دارد؟

غذا آماده است و می‌خواهید آن را با سبزی خوردن تازه نوش جان کنید. چه بهتر که این سبزی با دستان خودتان و به صورت کاملاً ارگانیک، یعنی بدون هیچ کود شیمیایی رشد کرده باشد. فکرش را بکنید که گلدان‌های سبز و خوش عطری کنار پنجره آشپزخانه‌تان باشد.

بدون شک عطر و طعم سبزی خانگی، بسیار بهتر از سبزی‌هایی است که از مغازه می‌خرید. علاوه بر این قطعاً سبزی خانگی سالم‌تر است. شما مطمئنید سبزی‌های خانگی از آب سالم تغذیه می‌کنند و در محیط تمیز پرورش داده می‌شوند.

کاشت سبزی در خانه

برای کاشت سبزی در آپارتمان ذره‌ای شک نکنید، بعد از تجربه اولین کاشت بذر می‌فهمید که چه سال‌هایی را از این فعالیت مفید و سالم غافل مانده‌اید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش